Kommunal varghona….

Jag var på utvecklingssamtal med 2 av 3 kids, dessförinnan hade jag ett rektorssamtal förra veckan…
När det kommer till mina kids, så är det no mercy om jag märker att de far illa.
Jag blir som en kokande kittel inombords & ångan ryker ur öronen. Man muckar inte med mina kids därmed basta.
Ja detta har då hänt igen…Barnet i fråga det gäller blev mordhotad av jämnårig kamrat i årskurs 1 & nu var det alltså dax igen, fast man har ändrat temat på trakasserierna & denna gång är han inte den enda som är drabbad.
Man har grävt djupa gropar i busgage, täckt över dessa med blad/löv för att de inte ska synas & sedan spänner man upp ett hopprep & ropar in utvalda barn. De slog sig rejält.
Man punktbevakade min dotter en hel rast för att komma åt hennes bästa kompis, hon var nämligen utvalt offer för denna slags fälla.
Mina kids har sedan dagis fått höra genom båda öronen; säg NEJ om du inte vill el det känns fel, hjälper inte detta, säger du till en vuxen.
Ja detta funkar uppenbarligen inte…
Min andra son sitter med i ett klassråd & här hade man tagit upp denna rastföreteelse. Den/de vuxna som varit med på detta möte, kontrade med; det är ok, om groparna inte är så djupa.
Det är alltså ok att skrika lite svordomar, det är alltså ok att störa lektionerna lite, det är alltså ok att mobba lite…
Jag fick reda på dessa fällor förra fredagen & på måndagen ringde jag rektorn.
Det är en reko rektor & man fyllde tydligen igen dessa fällor under eftermiddagen. Jag avslutade samtalet till Mr Rektor att säga; detta är en mammas röst.
Mina kids har inte en safe rasttid. Jag har i stort sett jobbat med säkerhet hela mitt liv & jag vet hur viktigt bemötande & ”mingel” är bland såsom kriminell som barn/ungdom.
Du kan inte som rastvakt stå med en jävla smartphone & du kan inte stå 2 & 2. Skolgården är stor, det är inget kafferep, det är barn & ungdomar som far illa medans ni står & skvallrar.
Under utvecklingssamtalen fick reda på ännu mera crap & detta sitter en lärare & berättar helt cool lugnt eller så blandar jag ihop det med ett uppgivet tillstånd.
Jag skulle så gärna vilja ta mina barn från denna skola & framförallt denna byhåla, men trion trivs säger de, ja de vet ju inget annat (fyller 8 år den 30/10), jag står ut för deras skull, men vi får se…
När vi ändå är inne på denna skånska by…så har det idag varit val & jag gick dit i denna tischa;
val

Detta är min favvo tränings T-shirt & den köptes by the way in N.Y.
Om jag skäms över min lite nedklädda valoutfit? Absolut INTE, det bär dock medborgarna i denna ”bloody-Jante-SD-håla göra”, de toppade just SD-listorna sist det begav sig.
Jag hade nämligen för avsikt att först köra ett grispass design by moi & sedan direkt sticka till vallokalen. Tycker det är lite speciellt att rösta på den sista dagen, förtidsröstare är för amatörer ;-).
Dagens pass såg ut så här:

200 MAX löpning
jogg tillbaka
30 squats
200 MAX löpning
jogg tillbaka
15 burpees

15 varv.

löp1

löp2

löp4

Jag spydde efter 9 varv, men torkade munnen & visade både pannben & kropp att it ain´t over sweetie!!
löp3

Denna affisch fann jag utanför lokala Konsum:
sd
Men det finns ju inga invandrare i denna byn!! Ta ert ansvar för fasen & låt mina kids lära känna svenskar med utländsk härkomst & inte bara stöta på white trash/pretto (ja det är liksom uppdelat i två läger; Odd Molly & Foppa Tofflor).

Så fort jag blir miljonär drar jag härifrån & bygger en helikopterplatta, som kan ombesörja varannan vecka flygningar med mina kids.

I veckan som varit så drabbades jag av det värsta som kan hända en person, vi snackar mansförkylning…
Jag missade, eller rättare sagt min läkare missade att skriva ut en ny Humira spruta till min ”var-tredje månad-injektion” & därmed får jag hoppa över en spruta & det kliar satan redan & mitt immunförsvar är mottagligt om vi säger så.
Jag verkligen HATAR att vara sjuk & körde därmed på hardcore ”bli frisk snabbt” vs. ; vitlök, C-vitamin brus & Kan Jang.
Ingen ren medicin fanns i lägenheten vs. min favvo whisky:
wh
Men jag fyller år snart så….;-)

Ja det blev t o m en hardcore-variant;
4 vitlöksklyftor i en Tacos, ett tufft styrkepass för att köra igenom kroppen & en ”kall på det”.

Just vitlöken har jag en nära döden upplevelse anekdot att bjuda på….
Jag var drabbad av mansförkylning för cirkus 9 år sedan & jag stod med en mindre vitlöksklyfta i handen.
”Ja, men detta är ju i size med en vitlökskapsel, kanske liiiite störa & kantigare men ändå”, tänkte jag.
Jag sköljde ner klyftan med vatten, men den satte sig….fel i strupen.
Man hinner tänka en hel del, när man inser att man inte får luft. Det är si & så många meter till närmsta granne, jag vill INTE dö nu…
Jag handlade i panik & körde en variant Heimlich på mig själv, genom att kasta mig mot diskbänken hårt 2 ggr, vitlöksbiten flög ut i vasken & jag gör ALDRIG om detta.

Det är 10 veckor kvar till master swim SM & denna kvinna kör på som fasen i träningen just nu.
Tränare? Ja, det är då som vanligt jag själv :-).
Har varken råd med PT på gym eller simklubb med ”tränare på kanten, men det har ju gått bra hitintills.

Idag har Sigrid Undset namnsdag. Hon föddes den 20 maj 1882 i Kalundborg i Danmark & dog den 10 juni 1949 i Lillehammer i Norge. Hon var en norsk författare & mottog nobelpristagare i litteratur 1928. Hon var dotter till den norske arkeologen Ingvald Undset och dennes danska hustru Anne Charlotte Gyth.

Sigrid_Undset_1928

Grattis Sigrid!

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar