Swimming and a good friday…

Som en riktigt fin grand finale på Trettondagen igår var jag & simtränade med mitt härliga Masters team.
Jag går nu in på säsong nummer två & detta är bland det roligaste & bästa jag gjort!
Träningen rätar ut alla frågetecken, tankar, ångest & tvång som jag kände & upplevde under mitt sista aktiva år som elitsimmare 1990.
Jag slutade då under väldigt destruktiva förhållande gällande mig själv, återkommer kanske till detta här någon dag, då jag finner mer mod…
Träning på Mastersnivå är total glädje, frihet, harmoni OCH egentid för mig tillsammans med ett gäng fantastiska människor.
Det ska bli väldigt kul att följa mig själv under detta året gällande träningen i klorbaljan, lyft av skrot på land, powerwalk på grusvägarna & bättre kost.

Tiden som jag snott till denna lilla bloggstund har jag fått igenom tack vare att dottern S är & leker med en kompis.
Min lilla, stora tjej fixade att bli hämtad av kompisens pappa, leka på bortaplan utan sina bröder. Det är lite speciellt att ha tre jämnåriga barn gällande kompisar som dykt upp i denna ålder. Våra kids har varit vana att hålla ihop i ur & skur, bus & lek, gråt & skratt.
Nu börjar de sära på sig & det tror jag är bra, att få vara en & inte bara en trilling.
Snart en kall öl & allt vad en good friday kan bjuda på när man heter Brittis!

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Swimming and a good friday…

  1. Sandra skriver:

    Vad skönt att det gick bra med lekdejten 🙂 Och du skriver kanonbra!! kramis

Lämna en kommentar