En alldeles vanlig måndag i januari…

Kort resumé av helgen som varit;

LÖRDAG: Mr M, Kidsen & jag packade in oss i Mazdan för att bl a uppleva Permormance på Lundskonsthall för liten & stor person.
När vi hade nått fram till ”studenternas stad” hade sonen B kissat på sig i sömnen & det regnade…Vi gick in i en sportbutik & hittade ett värmande joggingset, samtidigt blev de andra två kidsen också kissnödiga…
Hur många offentliga toaletter finns det i en sportbutik?! En styck personaltoa, långt inne på lagret som vi fick låna.
Nä, men då provar vi igen…
Nu var det lunchdax för trion & det fick bli Pölsemannen med sittplats inne på Konsum. Jag frågade vänligt efter en ledig stol & råkade då nästan i handgemäng med en alkoliserad rullator snubbe, som var enormt otrevlig.
Väl framme vid Lunds konsthall, hade vi missat showen för di små med ca 2 timmar… men fick berättat för oss att det inom 10 minuter skulle visas en annan performance.
Detta var en blandning av Lars Norén & en akrobat…1 av 5 familjemedlemmar tyckte detta var ett snyggt stycke, övriga ville gå vidare.
Shoppade lördagsgodis, silverkulor till nästa jul…& en svart neglige.
Home sweet home; kvällsmat, filmen ”New York, I love you”, red red wine & sovande tre änglar.
SÖNDAG : Efter lyckat & uppskattat sconesbak (trots bakpulver från 2006…), hamnade jag i soffan & där låg jag, iklädd min fantastiskt fina nya neglige fram till kl 16.00!!!!!
Whitetrash mummy varning där, men så blev det & det var såååå skönt & välbehövligt.
Inte konstigt att aftonens masters träning var en smula trögflytande, men ack så kul.
Nu är vi då här, en alldeles vanlig måndag. Men den är ju ändå speciell med sitt lilla faktum, just denna måndag 10/1-2011 kommer aldrig igen, den upplevs just nu & kommer snart ha bäst före datum på sig.
Har jobbat som vanligt idag (steg ur loppelådan 04.30) & var enormt trött vid hemkomsten.
Mr M skulle ut för att fixa & trixa med bilen & jag lyckades få 4 gånger 7 minuter ”Spöket Laban” avsnitt á la SVT Play i små små doser av powernaps.
Efter kvällsmaten, var ångan uppe & farsans 70-tals hantlar fick sig en omgång, precis som även ”gummibandet” från Stadium fick.
Ge mig lite extra vila & ni får en Superwoman!!!!

Säger grattis på namnsdagen till min morbror Gunnar (som jag inte har någon kontakt med), som hade namsdag igår;
Grattis Gunnar!

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar